درمان با گیاهان دارویی

این وبلاگ در زمینه فرهنگ استفاده از داروهای گیاهی فعالیت میکند

درمان با گیاهان دارویی

این وبلاگ در زمینه فرهنگ استفاده از داروهای گیاهی فعالیت میکند

جوانه گندم

"احتمالاً علت عدم استفادهٔ مردم از جوانهٔ گندم، ناآگاهی آنان از فواید این مادهٔ غذائی پرارزش است. جوانه‌ها به‌ویژه جوانهٔ گندم به سبب برخورداری از مقادیر زیاد مواد معدنی و ویتامین، خاصه ویتامین‌های C و E، برای حفظ شادابی پوست بسیار موثر هستند و از همین رو، در تهیهٔ انواع کرم‌ها و لوسیون‌های تقریتی از عصارهٔ آنها سود می‌جویند.

با قرار دادن جوانهٔ گندم در سبد غذائی روزانه، می‌توان از صرف هزینه‌های کلان برای خرید اقسام کرم‌های ضدچروک و لک، که از مادهٔ طبیعی مزبور فراهم می‌شوند، خودداری کرد.

جوانهٔ گندم به‌علت داشتن ویتامین‌های E و C، یک ضدلک قوی است و مصرف آن به‌صورت خوراکی یا ماسک، از ایجاد لکه‌های ناشی از آفتاب جلوگیری می‌کند. در ضمن جوانهٔ گندم، خاصیت نرم و مرطوب‌کنندگی داشته و برای پوست‌های خشک مفید است. از بروز چین و چروک‌های ریز ناشی از خشکی پوست ممانعت می‌کند و به واقع یک ضدچروک قوی نیز شمرده می‌شود. وانگهی، ویتامین‌های گروه B به ویژه B۵، بیوتین و اسیدفولیک توأم با روی و آهن در جوانهٔ گندم، برای تقویت موها، رفع خشکی، ریزش موها و جلوگیری از سفیدی زودرس آنها اثر دارد. شما می‌توانید از فواید مادهٔ غذائی یاد شده به شکل خوراکی یا با تهیهٔ ماسک‌های تقویتی سود بجوئید. به هنگام خرید جوانهٔ گندم، توجه کنید که جوانه، ترد باشد و بوی تازگی از آن متصاعد شود. ضمناً از خرید جوانه‌های لزج و مرطوب بپرهیزید. توجه داشته باشید آرد جوانهٔ گندم که در اکثر فروشگاه‌های مواد غذائی یافت می‌شود، به سبب فرآیندهای گرمائی شدید که برای تهیهٔ آن صورت می‌گیرد، نظیر جوانهٔ گندم دارای ارزش غذائی نیست و نباید جایگزین مصرف جوانهٔ گندم خام شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد