درمان با گیاهان دارویی

این وبلاگ در زمینه فرهنگ استفاده از داروهای گیاهی فعالیت میکند

درمان با گیاهان دارویی

این وبلاگ در زمینه فرهنگ استفاده از داروهای گیاهی فعالیت میکند

خواص دارویی و درمانی بابونه

بابونه: معرق، مقوی معده. باد شکن، اشتها آور، هضم کننده غذا، صفرا بر، قاعده آور و التیام دهنده است . اثر ضد عفونی کننده ضعیف ولی قاطع دارد . مسکن درد و ضد تشنج نیز می باشد. از ترشح و التهاب های چرکین مخاط ها جلوگیری به عمل می آورد، از این نظر به کار بردن آن در رفع یبوست اثر مفید دارد.

از بابونه در موارد سوء هاضمه، آبریزش بینی، آسم، گریپ، درمان قولنج، میگرن،

انسداد کبدی و ورم پلک ها استفاده می شود . اگر به شیر نوزادان مقدار کمی از دم کرده کاپیتول های گیاه افزوده شود، دل پیچه ناشی از نفخ و حالات تشنجی کودک رفع می شود.

در استعمال خارجی ضماد، لوسیون و حمام فرآورده های این گیاه اثر قاطع در رفع و بهبود زخم های عمیق، زخم انگشتان، رفع التهاب و درمان ورم چشم و مخاط دهان ، حلق و لثه ها دارد . همچنین خستگی چشم را تسکین میدهد.حمام فرآورده های گیاه، اثر معالج در زخم های واریسی، اگزماهای کهنه و خارش اشخاص مسن دارد. روغن گیاه بابونه ضد تشنج، آرام بخش و ضد التهاب می باشد و مرهم گلهای آن در درمان زخم، خارش و گزیدگی به کار می رود.

بابونه در درمان و تسکین دردها مؤثر بوده و آرام بخش عضلات است . شهرت بابونه به عنوان مسکن و آرام بخش نیز مبنای علمی دارد و تحقیقات جدیدی که در این مورد انجام شده است نشان می دهد که بابونه سیستم اعصاب مرکزی را تحت تأثیر قرار داده و اثر آرام بخشی دارد . این اثر را بر روی مجاری هاضمه و سایر عضلات نرم و عضلات رحم نیز دارد.  این گیاه نقش بسیار مهمی در آرام کردن گرفتگی های عادت ماهیانه دردناک و کاهش احتمال زایمان نارس را دارد و در عین حال، بابونه برای تحریک و افزایش عادات ماهیانه به کار می رود.

بابونه عامل مؤثری در تحریک گلبول های سفید خون و افزایش آنها است و باعث

تقویت سیستم دفاعی بدن در برابر بیماری ها می شو د . بابونه به دلیل وجود اسپیرواتر دارای خاصیت ضد اسپاسم قوی و به دلیل وجود کامازولن دارای خاصیت  ضد آلرژیک است . اثر ضد التهاب بابونه به دلیل وجود کامازولن و آلفابیسابولول موجود در اسانس آن است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد