درمان با گیاهان دارویی

این وبلاگ در زمینه فرهنگ استفاده از داروهای گیاهی فعالیت میکند

درمان با گیاهان دارویی

این وبلاگ در زمینه فرهنگ استفاده از داروهای گیاهی فعالیت میکند

درمان طبیعی برای برخی بیماریها

برخی افراد برای رهایی از هزینه‌های سنگین درمان به مصرف خوراکی‌های طبیعی روی می‌آورند تا از ابتلا یا پیشرفت‌ بیماری‌ها پیشگیری کنند.
شناخت خواص خوراکی‌های طبیعی در دسترس و ارزان
‌قیمت می‌تواند به شما کمک کند که گاهی زودتر به داد خودتان برسید. البته ناگفته نماند که برای انجام هر یک از این روش‌ها باید نظر پزشک را هم جویا شوید و از درمان‌های خودسرانه پرهیز کنید تا گرفتار عوارض ناخواسته این درمان‌های طبیعی نشوید.
لیمو و جای جوش 

برای از بین بردن جای جوش‌های صورت‌تان، روزی 10 تا 15 دقیقه یک قطعه لیمو ترش تازه را روی پوست‌تان بگذارید و بعد از 12 هفته از داشتن پوستی صاف و شفاف لذت ببرید. اسید موجود در آب لیمو ترش سبب از بین رفتن جای جوش‌ها می شود. ولی اگر پوست‌ خشکی دارید، بهتر است از این روش استفاده نکنید.
سرکه سیب و ضرب‌دیدگی 

سرکه سیب یکی از موثرترین مواد برای مبارزه با بیماری‌های التهابی است. بنابراین اگر قسمتی از بدن‌تان دچار ضرب‌دیدگی شده و ورم کرده است، روزی چند نوبت یک دستمال پارچه‌ای را به سرکه سیب آغشته کنید و روی قسمت متورم بمالید، یا روزی دو بار خمیری متشکل از سرکه سیب و سفیده تخم ‌مرغ را به مدت یک ساعت روی بخش ضرب‌دیده بگذارید.
زنجبیل و دل‌ درد 

این گیاه معجزه‌گر بهترین درمان برای دل‌ دردهای ساده و حتی دل ‌دردهای دوران بارداری و قاعدگی است. مطمئن باشید که اگر دل‌درد به سراغ‌تان بیاید، با نوشیدن روزی دو لیوان دم کرده زنجبیل می‌توانید از دست آن خلاص شوید. برای درست کردن دم کرده زنجبیل هم کافی است یک قاشق غذاخوری زنجبیل تازه را در یک قوری آب داغ بریزید و 10 دقیقه منتظر شوید تا خوب دم بکشد و آماده نوشیدن شود.
عسل و خراش پوستی 

این خوراکی شیرین و خوش‌مزه، حاوی دو ماده موثر و مفید برای درمان زخم‌های ناشی از بریدگی یا خراش است؛ شکر برای از بین بردن رطوبت و در نتیجه از بین رفتن باکتری‌ها.  و  پراکسید هیدروژن برای ضدعفونی کردن. پس شما می‌توانید برای درمان بریدگی‌ های سطحی‌تان به سادگی از این ماده شفابخش استفاده کنید.
‌نمک و بوی بد پاها 

یکی از مشکلاتی که اکثر ورزشکاران و گاهی افراد غیر ورزشکار با آن دست به گریبان‌اند، مشکلات مربوط به پاهاست. تعریق بیش از حد و بوی نامطبوع پا ، به وجود آمدن قارچ‌های پوستی بین انگشتان پا و سفتی پوست به‌ خصوص در پاشنه و انگشت شست پا، از جمله ی این مشکلات هستند روزانه 5 تا 10 دقیقه پاهای‌تان را در محلولی حاوی یک لیتر آب گرم و دو قاشق چای‌خوری نمک، قرار دهید. 

روغن زیتون و اگزما 

خشکی و خارش شدید پوست در بیماری اگزما بسیار آزار دهنده است. اگر از این بیماری پوستی رنج می‌برید و داروهای شیمیایی هم حساسیت پوست‌تان را بیشتر کرده اند، می‌توانید روزی چند نوبت یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون را روی هر 5/2 سانتی‌متر از پوست مبتلا بمالید و اگر بیماری‌تان شدید و پیشرفته است، منطقه چرب شده را با یک پوشش پلاستیکی هم بپوشانید.
شیر و آرامش 

اگر می‌خواهید پیش از خوابیدن به آرامش کامل برسید و با ذهنی آرام یک خواب لذت‌بخش را تجربه کنید، نیم ساعت قبل از خواب یک لیوان شیر گرم بنوشید. اسیدآمینه‌ای به نام تریپتوفان در شیر وجود دارد که باعث ایجاد حس آرامش می‌شود. 

دم کرده بابونه و میخچه 

آسان‌ترین راه برای از بین بردن میخچه پا این است که روزی دو ساعت آن را در دم کرده ی بابونه قرار دهید. این دم کرده گیاهی، بهترین ماده برای نرم کردن پوست سفت شده هم به شمار می‌آید. در ضمن اگر دیدید پوست‌تان بعد از قرار گرفتن در دم کرده بابونه رنگ گرفت، اصلا نگران نشوید. مقداری آب ولرم و صابون ملایم می‌تواند مشکل شما را خیلی سریع حل کند.

خوراکی های موثر بر قوای جنسی

هروقت از سلامت جنسی و باروری صحبتی به میان می‌آید، پای مسائل زیادی به میان کشیده می‌شود، از خلق و خو و تفاهم بین زن و شوهر گرفته تا خوردن بعضی غذاها و نوشیدنی‌های خاص.
به‌طور کلی غذاها و نوشیدنی‌های پر انرژی و سایر غذاهای ادویه‌ دار جزو مواد خوراکی تقویت ‌کننده قوای جنسی به‌
شمار می‌روند که این خاصیت را مدیون تاثیرات فیزیولوژیک خود هستند، زیرا باعث افزایش ضربان قلب و تعریق می‌شوند.

خوراکی های افزایش قوای جنسی به سه دسته تقسیم می‌شوند 

غذاهای نشاط ‌آور 

بعضی غذاها مواد شیمیایی و هورمون‌هایی را ترشح می‌کنند که افراد را سرحال آورده و خوشحال می‌کند. در این شرایط فرد از نظر روحی احساس اعتماد به نفس می‌کند، مهار کننده‌های ذهنی او کم می‌شود و با نشاط‌تر به‌نظر می‌رسد. نتیجه این وضعیت این است که یکی از مراحل جنسی که آمادگی روحی است، فراهم می‌شود. 

 این مواد غذایی شامل موارد زیر است:‌ 

- فلفل تند و غذاهای ادویه‌دار و تند که باعث افزایش پمپاژ قلب می‌شوند.
- موز که حاوی مواد شیمیایی خاصی است و ازنظر روحی فرد را بانشاط می‌کند و اعتماد به نفس را تقویت می‌کند.
- هویج که به علت داشتن مقادیر زیادی فیبر باعث می‌شود میل جنسی افزایش پیدا کند.

غذاهای دلفریب 

در مرحله بعدی که همان مرحله تهییج است، مواد خوراکی موثر بر قوای جنسی باعث رهاشدن هورمون‌های جنسی مثل تستوسترون می‌شوند، انرژی فرد را تقویت کرده و جریان خون سیستم تناسلی را افزایش می‌دهند.  

این غذاها شامل موارد زیر است: 

- میگو و سایر غذاهای دریایی که حاوی ید فراوان بوده وبرای غده تیروئید ضروری هستند.
- شکلات که نه تنها حاوی کافئین است بلکه اسید آمینه‌ای با نام فنیل آلانین دارد که میزان ماده‌ای به نام فنیل اتیل آمین را در مغز افزایش می‌دهد. این ماده یک آمفتامین طبیعی است که محرک سیستم مغزی محسوب می‌شود.‌
 - زنجبیل که باعث افزایش جریان خون دستگاه تناسلی در مرد و زن می‌شود.
- زیتون که نوع سبز آن در مردان و نوع سیاه آن در زنان باعث تقویت قوای جنسی می‌شود.‌
- گوجه‌فرنگی که به آن سیب عشقی می‌گویند و محرک نیروی جنسی است.
- سیب که این میوه نیز باعث افزایش قوای جنسی می‌شود.

غذاهایی که عملکرد سیستم تناسلی را بهبود می‌دهند 

این دسته، مواد خوراکی هستند که حتی بوی آنها نیز در تقویت و بهبود عملکرد قوای جنسی موثر است مثلا پیتزای پنیر جریان خون دستگاه تناسلی را 5 درصد افزایش می‌دهد، ذرت بو داده با کره تا 9درصد و کدو حلوایی تا 40درصد و گیاه اسطوخودوس نیز تا حدود 40درصد جریان خون دستگاه تناسلی را زیاد می‌کنند. این در حالی است که عطری که از گل‌ها گرفته شده باشد تنها 3درصد جریان خون دستگاه تناسلی را افزایش می‌دهد. بنابراین تاثیر بوی غذاها از اسانس گل ها بیشتر است.‌
سایر مواد خوراکی موثر بر قوای جنسی 

1- جوشاندن و خوردن مارچوبه به مدت سه روز متوالی، سیستم تناسلی را در مردان و زنان تقویت می‌کند. در قدیم از این خاصیت مارچوبه برای درمان بعضی از بیماری‌های جنسی و کلیوی استفاده می‌کردند.
2- انجیر از دوران قدیم به‌ عنوان محرک قوای جنسی شناخته شده است زیرا حاوی املاح مختلفی است که در تولید هورمون‌های جنسی نقش دارد.‌
3- عسل حاوی ویتامین‌های گروه
B و املاحی خاص است و سلامت قوای جنسی در زن و مرد را تقویت می‌کند. ضمنا قند موجود در عسل سهل‌الهضم بوده، سریع جذب می‌شود و انرژی خوبی به فرد می‌دهد.