درمان با گیاهان دارویی

این وبلاگ در زمینه فرهنگ استفاده از داروهای گیاهی فعالیت میکند

درمان با گیاهان دارویی

این وبلاگ در زمینه فرهنگ استفاده از داروهای گیاهی فعالیت میکند

ماساژ درمانی

ماساژ درمانی عبارتست از دست ورزی بر روی بافت های نرم بدن. ماساژ درمانی یک پدیده جالب، پویا و در عین حال ساده است که می تواند به سلامت پایدار و فروغ شما بینجامد. این روش به تهیه ابزارهای مخصوص، دارو و هزینه نیازی ندارد. نیروهای قوی و شفادهندۀ حاصل از ماساژ درمانی باعث تجدید انرژی، زنده دلی و زیبایی می شود و بیماری و درد را از زندگی شما دور می کند.

بدن شما از آن دسته از نیروهای انرژی برخوردار است که ماه، ستارگان و خورشید در مکان های خود استفاده می کنند. این نیروها از طریق یک سیستم الکتریکی با کلیدهای فراوان راه انداز و کارانداز، کنترل می شود. مدارهای اصلی در درون هر عضو، غده و عصب در جریان است. منتهی الیه یا کانون های فشار این مدارها در دست ها، پاها و قسمتهای دیگر بدن قرار دارد. با ماساژ دادن و به کار انداختن این کانون های فشار، نه تنها درد متوقف می شود بلکه نیروی شفابخشی از طریق خطوط الکتریکی که قبلا بسته بودند، به کلیه قسمت های بدن ارسال می شود. وقتی این مجاری حیاتی بسته باشند، غدد و اندام هایی که بد کار می کنند شما را به بیماری می کشانند.

در درون انسان نیرویی وجود دارد که می تواند التیام بخش باشد؛ بنابراین می توان از طریق ماساژ درمانی، موجی از الکتریسیته و پرتو التیام بخش را به کانون های انرژی شخص دیگر بفرستیم. در هر حال بیشتر انسانها این نیرو را به میزان کامل رشد نداده اند. در طی سالهای اخیر ثابت شده است که روش ماساژ درمانی در کمک به سلامتی اعضای بدن با موفقیت همراه بوده است و در صورت بکارگیری صحیح و مناسب از آن، همواره موثر خواهد بود. ماساژ درمانی نه تنها بطور طبیعی این مجاری را در زمانی که دچار گرفتگی هستند باز می کند، بلکه تا حدودی نیروی حیاتی مغناطیسی (شارژ کننده) را نیز از طریق مجاری به بدن می فرستد که مانند یک موج شوک آور شفادهنده عمل می کند.

برای کمک به درک سادگی روش ماساژ درمانی، لحظه ای را به یاد بیاورید که احساس کرده اید جریان برقی از سراسر اعصاب شما گذشته است و اثر آن بر روی اعصاب شما مشخص است (بطور مثال: هنگامی که ناگهان ترسیده اید و یا دندانپزشک شما گفته است نیاز به کشیدن دندان دارید و یا زمانی که چند رشته از موی شما کشیده شده است). این احساس، معمولا از سراسر بدن شما عبور می کند. این مثال ها، بخوبی چگونگی انتقال انرژی حیاتی الکتریکی را در زمان انجام ماساژ درمانی نشان می دهد. 

 

معمولا انواع ماساژ با یک مکانیسم مشابه بر روی بدن اثر می گذارند. زمانی که ماهیچه بیش از حد فعالیت دارد، تجمع مواد زاید از جمله اسیدلاکتیک می تواند باعث درد، گرفتگی و حتی اسپاسم عضلات شود. ماساژ بطور عام و ماساژ سوئدی به طور خاص، گردش خون و جریان لنفاوی را بهبود بخشیده ، مواد غذایی و اکسیژن تازه را به بافتهای مزبور می رساند و به خروج مواد سمی و بهبودی کمک می کند.

همچنین عضلات در حال کشش می توانند به رگهای خونی و اعصاب فشار آورده وبا محدود کردن جریان خون باعث ایجاد درد شوند. با ماساژ منطقه مورد اثر ، به تدریج فشار عضله بر اعصاب درگیر کاهش یافته و درد کاهش می یابد. همین مکانیسم در بهبود عضلات آسیب دیده با ماساژ باعث سودمندی آن است.

علاوه بر این، ماساژ باعث افزایش اندروفین ها (نابود کننده های درد) و افزایش ترشح هورمون سروتونین (تعدیل کننده خلق و خوی) می شود. همچنین ثابت شده که هورمون استرس (کورتیزول) را آزاد می نماید. به همین دلیل ماساژ اغلب به عنوان یک درمان تکمیلی برای افرادی که سیستم ایمنی آنها بر اثر استرس تضعیف شده توصیه می شود.

کاهش استرس و تنش های روزانه

رفع گرفتگی و کوفتگی عضلات

ایجاد آرامش بعد از ورزش های سنگین

تقویت عضلات و کمک به برنامه های توانبخشی

تاثیر مستقیم در بهبود و روند کارایی اندام های داخلی

کاهش خطر ابتلا به واریس در افراد مستعد به ابتلا 

کمک به کاهش درد و درمان بیماری آرتروز (زانو و گردن)

دادن فرم و زیبایی به ماهیچه ها و جلوگیری از به وجود آمدن شکل نا مناسب ستون فقرات

ایجاد طراوت و شادابی برای پوست بدن

کمک به رفع مشکلات بد خوابی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد